Marketingkracht vergroten: Geef kennis weg

Inleiding

Stel: Je hebt een blog waarin je tot in detail een manier van werken uitlegt. Je voegt afbeeldingen toe, video, je geeft voorbeelden. Je geeft dus een handleiding hoe je een bepaalt probleem oplost. Dat valt op. Dat levert marketingkracht op.

3 soorten mensen

Je kennis weggeven trekt 3 soorten mensen, die er iets mee doen:

1. Hij die dat ene puzzelstukje nog miste. Hij is blij! Met jouw stappenplan is zijn puzzel compleet en boekt hij succes. Hij was nooit jouw klant geworden en wie weet dat hij bij jou aanklopt als hij je wel nodig heeft.

2. Hij die denkt: ‘Eindelijk informatie waar ik echt wat mee kan!’ Hij gaat er mee aan de slag en volgt jouw handleiding. Het lukt hem helaas niet. Hij mist namelijk jouw ervaring en opleiding.

3. Hij die ziet dat jij het probleem uitstekend oplost, daar het resultaat van ziet maar daar zelf geen tijd in wil steken. Hij wil dit resultaat ook en neemt contact met jou op.

Conclusie

Geef je kennis dus gerust weg. Elk van de drie soorten zijn je beste klanten. En ze zijn je ambassadeurs!

Je vond klanten zonder direct te verkopen. Je was overtuigend: je demonstreerde je kennis en kunde om hen te helpen. Zonder verkooppraat en marketingtrucs.

Dit trekt dus klanten die zelf kiezen, graag willen, die voor jouw product of dienst willen betalen, mee denken en mee werken en tevreden  zijn.

Klanten hebben jou nodig!

Advies: Val op en bovendien, blijft op de radar van een groeiende groep potentiële klanten. Mensen lopen echt niet zomaar weg met je kennis, kennis delen levert marketingkracht!

Niemand buiten jouw vakgebied doet jou zomaar na!

Jouw eigen marketingkracht verhogen

Wil je eens doorpraten over het verhogen van jouw marketingkracht? Laat een bericht achter en ik neem contact op.