Als marketingmanager was ik verantwoordelijk voor de marketing van uitgeverij Koninklijke van Gorcum. Samen met mijn marketingteam ontwikkelde ik alle denkbare innovatieve reclamemiddelen voor vele doelgroepen.

Mijn belangrijkste rol is om vanuit marketingperspectief een bijdrage te leveren aan het strategisch beleid van de onderneming. Vormgeven aan het markt-, doelgroepgericht maken van de onderneming. Ik geef vorm aan de uitbreiding van de productportfolio voor bestaande doelgroepen. Daarbij speel ik in op de veranderende marktomstandigheden. Een belangrijk onderdeel wat mij bezig houdt is het benutten van de vele kansen die de digitalisering de uitgeverij biedt.  Hierbij optimaliseer ik ook de aansluiting met de afdeling verkoop.

Ik was verantwoordelijk voor de doelgroep consumenten (verkoop van boeken, tijdschriften en digitale titels), onderwijs (scholing en digitale producten voor mensen werkzaam in basis-, voortgezet- en hoger onderwijs) en professionals, zoals HRM, MVO, verandermanagers, GGZ, banken, …

Marketing- en verkoopinstrumenten die ik daar ontwikkelde zijn: webshops, (blog)websites, e-nieuwsbrieven, tijdschriften, catalogi, evenementen, bijeenkomsten, digitale producten en software. Mijn uitdaging is om de instrumenten naadloos op elkaar af te stemmen en ervoor te zorgen dat ze elkaar versterken. Met als doel om tegen acceptabele kosten maximaal rendement te realiseren.