Marketingstrategie

terug naar Expertise

Marketing manager

Als marketing manager ben ik uw aanspreekpunt voor vragen en ideeën. Uw marketingmanager is bovenal een sparring partner die uw commerciële doelstellingen als uitgangspunt neemt voor alle activiteiten.

Klantonderzoek

Ik heb heel goede ervaringen met klantonderzoek en klantenpanels zeker ook voor kleinere bedrijven. Resultaat?

  • Goodwill bij uw klanten;
  • Verbeterpunten voor product of dienst;
  • Koopsignalen;
  • Inzicht in beleving en drijfveren van de klant.
Marketingplan

Een overkoepelend marketingplan voor uw (promotionele) activiteiten. Of juist voor een specifieke, eenmalige actie of evenement. Na ons overleg geef ik het helder, eenvoudig en overzichtelijk voor u weer.


Antwoord op de volgende vragen levert mij de juiste focus voor uw promotieplan.

  • Welke rol speelt u voor uw klant?
  • Waarom houdt uw klant van ú?
  • Hoe valt u op tussen al die anderen?
  • Welke doelstellingen zijn realistisch?
  • Welke resultaten zijn realistisch?

Ik help u graag bij het bepalen van de juiste koers.


Propositie

Wat doen jullie precies? Hoe doen jullie dat? En het allerbelangrijkste: waarom? Deze en andere vragen stel ik aan diverse stakeholders binnen jullie bedrijf en ik zet de ‘elevator pitch’ op papier.

Marktonderzoek

Ontwikkeling van marktkennis is onontbeerlijk om tot een goede afweging voor de strategie te komen. Maar soms moet je ook gewoon: Doen en bijsturen!

Het marktonderzoek levert contactmomenten op met uw doelgroep. Maak hiervan gebruik door uw positionering te versterken en verkoopkansen te creëren voor uw (her)introductie!

Nieuwe producten

Met doelgerichte marketing en sales werken aan de marktintroductie van nieuwe producten en/of diensten. En aan de (omzet)groei van uw bedrijf. Dat doe ik omdat ik het leuk en belangrijk vindt dat producten uiteindelijk de klant bereiken!

“Je leert het meest van: Doen”.

Afspraak maken?
↑ Terug naar boven